Let’s go Dutch!

              Danas mi je u komentaru jedan od vas vrednih vežbača za sutrašnje takmičenje postavio pitanje nije li pravilnije   graditi nacionalnost od države dodajući uobičajen nastavke. Tako bi, recimo za Holland umesto Dutch bilo Hollish ili Holandish. Čak je, kaže, tako napisano u pojednim rečnicima i udžbenicima.

            Ja zaista nisam do sada imala prilike da vidim ni u rečnicima ni u udžbenicima sličnu tvorevinu. Moguće je da je to neka moderna sleng varijanta, jer jezik se stalno menja. I kod nas se svašta nešto kaže što se nije ni zamisliti moglo pre samo desetak godina. Uostalom, moja majka nije razumela mene, a ja, priznajem, ponekad ne razumem moju decu🙂.

Ono u šta sam sigurna je da je za sada jedino prihvatljivo rešenje za holandsku nacionalnost  -Dutch. Spada u nepravino gradjenje nacionalnosti, to jest ne dodajemo uobičajene nastavke
-ian(an)
-ish
-ese
već je nacionalnost nepravilna kao i kod  France-French, Greece-Greek. Ni u kom slučaju vam na takmičenju ne bi priznali Hollish. Ne ostaje vam ništa drugo nego da zapamtite Holland – Dutch. Možda će vam biti lakše ako pamtite po jednom idiomu koji se koristi kada zovete prijatelje u restoran, a želite da svako plati svoj ceh.

LET’S GO DUTCH !    Svako plaća svoje!

going-dutch

 Sudeći po ovome, Holandjani mora da su kao naši Piroćanci:).

Hvala Andreju na ideji, njemu specijalan pozdrav, a svima SREĆNO sutra!

P.S.  Izvinjavam se Piroćancima na poredjenju, ali kako skoro spadam u iste, mislim da će mi oprostiti!

Ostavite odgovor

