Opštinsko takmičenje-2017.

imagesTest i ključ sa ovogodišnjeg opštinskog takmičenja možete, kao i do sada, pogledati i komentarisati ovde. Na prvi pogled, deluje teže nego prethodnih godina. Ali, završnu reč imaće takmičari. Izvolite!

Opštinsko takmičenje 2017.

prvi deo

drugi deo

ključ

165 komentara (+dodajte svoj?)

  1. Matija
    feb 25, 2017 @ 16:21:48

    ubedljivo tezak test mozda je cak i tezi od 2014

    Odgovori

  2. Marija
    feb 25, 2017 @ 16:42:40

    Izgleda da sastavljač testova treba da se vrati u osnovnu školu i nauči pravilno korišćenje interpunkcije.

    Odgovori

  3. Klinac
    feb 25, 2017 @ 17:28:41

    Najtuznije od svega je koliko sastavljaci nemaju vise ideja, kopiraju sve sa inostranih testova i raznih portala.
    2 ZADATAK http://www.eoiflc.org/autoaprendizaje/I3VC16.pdf ITALIJANSKI TEST
    1 ZADATAK http://www.breakingnewsenglish.com/1607/160712-pokemon-go-reading_500_4.htm

    Odgovori

  4. nina
    feb 25, 2017 @ 18:00:30

    Gde mogu da vidim rezultate?

    Odgovori

  5. Matija
    feb 25, 2017 @ 18:55:54

    Alexandre ja sam se cuo sad za nastavnikom, javio mi je da u Novom Sadu ni jedna osoba nije imala dovoljan broj i da je na republickom nivou njih 4oro proslo (Nisam toliko siguran u tu informaciju) ja sam imao 26 poena i najvise sam izgubio u 2 zadatku cak 10. Rekla mi je da trenutno idalje nalaze u kancelarijama i da se popunjava izvestaj o potrebi ponavljanja testa da li je to uopste izvodljivo?

    Odgovori

  6. Alexandra
    feb 25, 2017 @ 19:00:38

    U ovom trenutku je nemoguće prognozirati šta će se desiti. Sve opcije su otvorene. Ostaje nam samo da čekamo razrešenje. Moje lično mišljenje je da je verovatnije spuštanje praga za prolaz, nego ponavljanje testa.

    Odgovori

  7. Nislija
    feb 25, 2017 @ 21:55:57

    Da li znate koliko je djaka proslo u Srbiji i da li ce doci do spustanja praga zato sto nijedna skola nije izbacila zvanicnu listu?

    Odgovori

  8. Maja
    feb 25, 2017 @ 22:18:21

    Mislim da je test bio okej, mada je zahtevao siroko poznavanje vokabulara i po tome se izdvaja od ostalih. Teze je pao ucenicima verovatno zbog vrste zadataka, ali me veoma cudi ovako los rezultat.

    Odgovori

  9. Milica
    feb 25, 2017 @ 22:51:13

    Takmičari rekli…dotakli smo dno!

    Odgovori

  10. Nislija
    feb 25, 2017 @ 23:58:03

    „Po dobijanju svih zvaničnih rezultata sa takmičenja iz svih jezika i iz svih opština, Društvo će odlučivati o mogućnosti izmene propozicija u vezi sa plasmanom na naredni nivo takmičenja. Svakako je u interesu svima koji se bave nastavom jezika da se najbolje plasirani učenici pojave i na narednom nivou takmičenja.“

    -Izjavljuje Drustvo za strane jezike i knjizevnost

    Ovim mozemo sami zakljuciti da je veoma mali broj djaka koji su prosli u drugu fazu takmicenja.

    Odgovori

  11. Marija
    feb 26, 2017 @ 06:14:34

    Test iz engleskog jezika je bio pun štamparskih grešaka, o svemu ostalom je bespredmetno govoriti.

    Odgovori

  12. Nada
    feb 26, 2017 @ 07:50:29

    Da li je za drugi zadatak, pod brojem 3, moglo da se napise endangered? Jer mislim da i to moze da se prihvati kao jedna od mogucnosti.

    Odgovori

  13. Nislija
    feb 26, 2017 @ 08:48:10

    Draga Alexandra, ako napisem u prvom zadatku sam napisao HAVE TO WALK a u kljucu stoji samo walk? Koja je razlika izmedju ta dva i zasto to ne moze biti priznato? Onda sam umesto tracks napisao IS TRACKING zasto to ne moze biti priznato? Onda u drugom zadatku sam umesto place napisao part (Znam da je razlika zato sto place predstavlja predeo/mesto a part predstavlja odredjeni deo) Ali idalje tu nema neke vece razlike zato sto se lako uklapa u test, onda sam umesto dissapearing napisao damaged (Opet uklapa se u test bez problemaaa), i na kraju u zadnjem zadatku napisao sam dubbed in English umesto njihovog famoznog into English (Sastavljac kaze da je u 2 recnika videla da se pise into) ali idalje je ista stvar!

    Odgovori

    • Nislija
      feb 26, 2017 @ 08:52:11

      I takodje u zadnjem su napisali I WAS DISAPPOINTED ___ NOT GETTING THE JOB, ja sam napisao FOR zato sto sam isao nekim logickim putem ali verovatno mi i to nije bilo priznato

      Odgovori

      • Nislija
        feb 26, 2017 @ 08:53:52

        I jos ima recenica I HAVE READ ___ CRIME IN NEW YORK, ja sam napisao about a u kljucu stoji ON koja je tu razlika?

  14. Nislija
    feb 26, 2017 @ 08:55:28

    takodje u zadnjem zadatku je postojala recenica It’s ___ company policy to wear jeans, ja sam napisao A sto fakticki daje recenicu (It’s a company policy to wear jeans) ali oni kazu AGAINST, ali nigde unutar te recenice nismo mogli da predpostavimo da treba bas ta rec

    Odgovori

  15. Alexandra
    feb 26, 2017 @ 09:16:14

    Mnogo pitanja od mog Nišlije :)!
    Definitivno je ključ mogao biti proširen u nekim primerima, naročito u prvom i drugom vežbanju. Što se tiče poslednjeg vežbanja, uz neke glagole i prideve uvek ide odredjeni predlozi, i to ne može da se menja. Negde mogu dva ili više predloga, ali se onda značenje menja.
    U rečenici stoji: “ I read a report ON crime…“ , i misli se da je to bila tema. Kao što bi, recimo, bilo: “ I wrote an essay on crime…“
    Što se tiče poslednjeg pitanja, „a“ je član, a u zadatku se traže predlozi.
    Sve nedoumice razrešiće tvoj nastavnik.

    Odgovori

    • Nislija
      feb 26, 2017 @ 09:24:33

      Sta mislite ako dodje do spustanja praga koji ce biti minimalan broj poena za prolazak? Bilo bi realno oko 60%-70% testa da mora biti uradjeno

      Odgovori

      • Alexandra
        feb 26, 2017 @ 09:27:42

        Da li će doći do spuštanja praga i koliki broj poena će biti minimalan za prolaz saznaćemo u toku sledeće nedelje. Bar se ja tako nadam.

      • Nislija
        feb 26, 2017 @ 09:29:22

        Pa da shvatam ali iskreno mislim da ce doci do spustanja praga ne isplati se otkazivati okruzno zato sto ima samo njih 10oro hahahahahha Da li moze djak sa 26 poena da ocekuje da prodje dalje ako dodje do spustanja praga?

  16. Vesna
    feb 26, 2017 @ 10:04:47

    Da li ima neki sajt koji je objavio rang listu tj. plasman ucenika na opstinskom takmicenju iz engleskog 2017?

    Odgovori

  17. Andjelka
    feb 26, 2017 @ 10:22:02

    Test je skandalozan, na Novom Beogeadu, Savskom vencu, Starom gradu niko nije prosao. Rezultate niko nije objavio! Ovo je kao sa biologijom prosle godine. Test je pisala polu pismena osoba. BRUKA!

    Odgovori

  18. MK
    feb 26, 2017 @ 10:46:30

    Previse tezak test koji nije prikladan osmom razredu.Kljuc bi trebao biti mnogo siri a o stamparskim greskama ne treba komentarisati.Prag se treba spustiti na 50%

    Odgovori

  19. Vuk Marković, Niš
    feb 26, 2017 @ 11:03:55

    Test je bio krajnje odvratan!
    Počevši od mnogobrojnih štamparskih grešaka pa do trosmislenih zadataka…

    Ako rečenica koju je učenik popunio ima gramatičku tačnost i smisao, zašto potenciraju da odgovor djaka bude potpuno isti kao u ključu!?
    – Nismo mi vidoviti..
    1. To je jezik, da li će neko sutradan kada pričamo engleski u stranoj zemlji da nas ispravlja, govoreći nam da rečenica nije po ključu?
    2. Od nas po ključu zahtevaju da budemo bubalice a ne da mislimo svojom glavom i da nađemo adekvatna rešenja, na svoj način.
    3. Da li je nešto pametnije moglo sastavljačima da padne na pamet nego „Pokemon GO“? Na kom su intelektualnom nivou sastavljači testova? Da li to znači da na okružnom (ako uopšte bude bilo takmičara) možemo očekivati teletabise?
    – Da li možemo znati ko su autori testa? Imenom i prezimenom.

    Odgovori

  20. Nikolina
    feb 26, 2017 @ 11:16:28

    Saznala sam da imam samo 16 poena. Volim engleski i ne ide mi lose. Stvarno me je zaprepastio moj broj bodova. Moj problem je bio zato sto sam u prvom zadatku vise puta koristila present simple dok su oni present continous, takodje par poena mi je oduzeto jer nisam razumela spojene reci (a niko me nije upozorio da je geska). Takodje mojoj drugarici ide fenomenalno engleski, ima isti broj bodova. Da li postoje sanse da kriterijum spuste dovoljno da i ja prodjem?

    Odgovori

  21. Nislija
    feb 26, 2017 @ 11:50:21

    Alexandra Nastavnik mi je upravo javio da je zvanicno prijavljeno da je 10oro djaka proslo na teritoriji Srbije

    Odgovori

  22. roditelj
    feb 26, 2017 @ 11:51:28

    Javljam se kao roditelj, koji je i u struci. Pre svega, dragi razočarani učenici, moram da vam kažem da test nije težak, jer da je težak, velik broj vas bi uspeo da ga uradi. Test je nestručno koncipiran i potpuno neadekvatan, počevši od tipova zadataka i nedefinisanog nivoa zanja koje testira. Naravno, pravljenje kvalitetnog i merodavnog testa zahteva dosta stručnosti, zato bih kolegama iz Komisije preporučila da prouče obimnu literaturu o koncipiranju testova. Očekivalo bi se i da su tvorci testa konsultovali http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/ManualLanguageTest-Alte2011_EN.pdf (ili neki sličan dokument) , gde se podrazumeva da test prolazi i kroz kontrolu kvaliteta. Odmah je očigledno da je taj deo izostao (slovne greške). Neformalno sprovedena kontrola kvaliteta među univerzitetskim profesorima i lektorima čiji je maternji jezik engleski dokazala je da je test potpuno nevalidan, budući da čak ni izvorni govornici nisu osvojili maksimum prema arbitrarno formiranom ‘ključu’. Mislim da je ovo velika sramota, da Komisija treba da bude upozorena (verovatno i smenjena) i da Ministarstvo treba da angažuje stručnjake za izradu testa. Da ne kažem da svi akteri deci duguju izvinjenje i pravu priliku da testiraju svoje znanje.

    Odgovori

    • Alexandra
      feb 26, 2017 @ 12:01:10

      Svaka čast na komentaru.

      Odgovori

      • roditelj
        feb 26, 2017 @ 12:39:59

        Hvala. Iskreno se nadam da će ova nepravda biti ispravljena.

      • Nastavnica
        feb 26, 2017 @ 13:57:14

        Svaka čast na komentaru! Pravi je skandal dati ovakav test, nestručno pripremljen, neprimeren za osmi razred osnovne škole. Moji učenici su bili strašno razočarani.
        Interesuje me ko priprema ove testove, da li je ikada ušao u učionicu i pre svega da li neko iz Ministarstva prosvete, Zavoda za vrednovanje ima uvid u testove?
        Isti slučaj kao i sa biologijom prošle godine i stoga smatram da bi trebalo test ponoviti.

      • Alexandra
        feb 26, 2017 @ 14:03:53

        Smatram da ponavljanje testa znači ponovno izlaganje stresu, naročito šačice onih koji su već prošli. Postoji problem i termina, jer je kalendar takmičenja već napravljen. Bilo bi mnogo poštenije pustiti svu decu na okružno, ili bar spustiti prag na nekih 50%. Medjutim, kako saznajem, izgleda da će test ipak biti ponovljen. Čekamo zvanično saopštenje.

    • English teacher
      feb 26, 2017 @ 16:38:40

      Dragi moji,

      Test ne samo da nije bio prilagodjen ucenicima osnovne skole, i zanemarimo cinjenicu da je ceo test plagijat, kao i cinjenicu da autorica testa, ne znajuci da je Pokemon igra objavljena prosle godine, sto su nasi dragi djaci znali, ocekivala da ucenici pristupe slaganju vremena odnoseci se prema tekstu kao nedavnim vijestim, a u instrukcijama trazi da se popuni prica. Ucenici su kombinovali background knowledge ( koji je neizostavan u kreiranju bilo kakvog assessment-a) i cinjenicu da se radi o prici ( instrukcije) posli sa narativnim glagolskim vremenima, i glde cuda, nigde nista da se uklopi, a vjezba slaganje vremena. Na sajtu sa kojeg je test ukraden, barem stoji naslov, kao indikator vijesti i samim tim upotrebe sadasnjih vremena, ali autori teksta su se potpuno pogubili, misleci sta je to, naslov, samo naslov.
      Druga vjezba je preuzeta ( ukradena) iz Intermediate Language Practice by Michael Vince, ed. Heinemann ELT © McMillan Publishers limited. This material may only be used for individual study; multiple copying and distribution are prohibited.(copy rights!!!!!!!!) U orginalnm obliku vjezba je receptivnog karaktera, ali nasi strucni autori su se odlucili za produktivini karakter, te samim tim ucenike iz A2 produktivnog nivo (plan i program za osmi razred) testirali C2 nivoom ( produktivno znanje).
      Vjezba tri je takodje preuzeta sa istog sajta kao i vjezba 1,www.breakingnews.com a autori su sami odlucivali o multiple choice, da su bili svjesi uporebe jezika, znali bi da nijedan govornik, bilo kojeg jezika nece reci da cemo jesti vise ukoliko sedimo ispred TV-a.
      Vjezba 4 preuzeta ( ukradena) iz Outcomes intermediate vocabulary building (intermediate level) preuzeto iz udzbenika za nivo B2, ali ne zaboravite receptivno znanje je uvijek za stepen nize od produktivnog znanja, te B2 produktivno odgovara C1 receptivnom (A2 –B1 u osnovnoj skoli), a vjezba je bila produktivnog karaktera.

      Iz svega navedenog, a moze se jos o tom pisati, slijedi da se svi trebamo ograditi od ovakovog testa, samim tim i takmicenja jer je protivzakonito, narusava prava i dostojanstvo djece. Drustvu za strane jezike ne samo da treba zabraniti planiranje i izradu testova za takmicenje vec im treba zabraniti i rad, jer je svaka kradja (copy rights) nelegalno dijelovanje. Ako ovo Drustvo nastavi da planira i organizuje takmicenja, ja se, kao savestan, odan, a prije svega strucan nastavnik jezika ogradjujem od njih. Ne zelim da ucestvujem u nezakonitim radnjama.

      Odgovori

    • Ljiljana
      feb 26, 2017 @ 21:18:49

      Bravo , sve se slazem sa Vama. Nije u pitanju tezina ali ajde sad to treba objasniti roditeljima koji su ocekivali mnogo a pri tom su laici za strane jezike.

      Odgovori

  23. Nikolina
    feb 26, 2017 @ 11:59:01

    Iskreno, mislim da je ovo demotivisanje ucenika! Totalno nepedagoski! Test treba da se ponovi i to je to!

    Odgovori

  24. Marija
    feb 26, 2017 @ 13:12:00

    Moja škola je bila domaćin ovogodišnjeg opštinskog takmičenja. Posle pregledanja od 63 takmičara ni jedan nije prošao! Predsednica opštinske komisije je pozvala broj koji nam je dostavljen zajedno sa ključem i izrazila naš revolt i nevericu da se učenicima da tetst prepun štamparskih grešaka, vizuelno nepregledan, zbunjujuć i neprilagođen njihovom uzrastu. Posle toga usledila je dopuna ključa koju nam je gospođa iz Društva diktirala. Ključ je dopunjen na 9 mesta. Sve testove smo pregledali ponovo i prošla su 4 učenika. Prvi ima 34 poena. Dakle, očekujte da će vam slati dopunu sutra i da će opštinske komisije morati ponovo da se sastaju i pregledaju. Na taj način Društvo će pokušati da “ ispegla“ situaciju.

    Odgovori

    • Marija
      feb 26, 2017 @ 16:29:24

      Ako je tako, onda je to tek poigravanje i sa učenicima i sa nastavnicima i nastavnici u ime svih treba da dignu glas i da se pobune. To je ponovno stresiranje i traumiranje dece i gubljenje vremena. Jedino fer rešenje u ovoj situaciji je spuštanje kriterijuma.

      Odgovori

    • Ljiljana
      feb 26, 2017 @ 21:27:37

      9 korekcija!Pa kako to da objasnimo roditeljima vredne dece kod kojih je 2+2=4?

      Odgovori

  25. zolirad
    feb 26, 2017 @ 13:56:52

    Da li u ovoj drzavi svake godine mora da se ponavlja ista prica?Deca vec po navici prolaze kroz isti scenario koji su napisale osobe bez ikakvog poznavanja nivoa znanja koja trebaa za opstinsko takmicenje a ovo nije ni za okruzno bilo.Test je bio pun gramatickih gresaka za koje je trebalo vremena shvatit ih,a tekstovi puni nepoznatih reci i uzasnih gresaka.

    Odgovori

  26. Emilija
    feb 26, 2017 @ 13:57:55

    Moj otac zivi u Americi, tako da letnji i zimski raspust provodim tamo. Dosta dobro mi ide engleski i bila sam sigurna da cu proci. Medjutim, imam 28 poena i nisam prosla. Stavrno bi bilo lepo da se test ponovi

    Odgovori

  27. Aleksandar
    feb 26, 2017 @ 14:28:46

    Osam godina sam čekao da učestvujem na takmičenju iz engleskog jezika.Duboko sam razočaran organizacijom,kriterijumima i koncepcijom testa. Smatram da bi za ovaj skandal trebalo oduzeti licencu i suspendovati sastavljače testa.

    Odgovori

  28. Vesna Ćorović
    feb 26, 2017 @ 14:29:35

    Test je bio pretezak, pun gresaka a kljuc neadekvatan i krut. Po ko zna koji put dokaz da se svemu ovome pristupa veoma povrsno a ljudi koji stoje iza citave price su sigurno znatno bolje placeni od nastavnika u skolama. Farsa i sramota

    Odgovori

  29. Mina
    feb 26, 2017 @ 14:44:15

    Da li bi trebalo da shvatim ovih 18 poena kao uzaludna dva meseca spremanja?

    Odgovori

  30. nastavnica :)
    feb 26, 2017 @ 14:56:12

    Stvarno sramota! A ne mislim na djake, vec na test. 50% mojih ucenika za koje sam zaista mislila da ce proci imaju cak i ispod 10 poena.

    Odgovori

  31. Nislija
    feb 26, 2017 @ 14:59:21

    Draga Alexandra da li znate kada se donosi odluka o mogucem ponavljanju,spustanju praga ili automatskom prolazu djaka? Da li ce biti neki sastank Drustva?

    Odgovori

  32. Milena
    feb 26, 2017 @ 15:02:09

    Juce sam prezivela stres zbog takmicenja, tresla sam se i na sve nacine pokusavala da podignem koncentraciju i smanjim tremu, da bi nam oni podelili potpuno nestrucne testove.
    Djaci su mogli jos od septembra da se spremaju za ovo, a oni nisu mogli ni da pregledaju da li test ima neke greske.

    Odgovori

  33. Anas
    feb 26, 2017 @ 15:15:12

    Ja takođe već 8 godina čekam na ovo takmičenje. Engleski učim otkad znam za sebe, preciznije učim ga 10 godina i smatram da imam odlično znanje. Međutim, juče kada sam saznala da niko nije prošao (inače Pančevo je u pitanju) nisam mogla da verujem kao ni u svoj rezultat od 24 boda. Takav test još nisam videla… Ovo samo dokazuje kakva je to neprofesionalnost sastavljača i kako nemaju pojma za koga i za koji nivo prave test. Istu priču sam imala prošle godine sa okružnim iz srpskog, a bio je skandal i iz biologije. Ne shvatam svrhu ovog demoralisanja, može samo da ih bude sramota.

    Odgovori

  34. Alexandra
    feb 26, 2017 @ 15:58:45

    Na današnjem sastanku DSJK je donelo odluku da se održano takmičenje poništi. Novo opštinsko takmičenje zakazano je za 11.03.

    Odgovori

  35. Dragans
    feb 26, 2017 @ 16:23:44

    11. marta se održava i takmičenje iz tehničkog!

    Odgovori

    • Ana
      feb 27, 2017 @ 09:51:37

      11. marta je i moje takmičenje iz solfeđa. Idem u drugi grad, i plus ga plaćam, tako da nije u redu da ga odbacim da bih ponovila engleski (što bih uradila jer sam jedan od desetak učenika koji su zapravo prošli.)

      Odgovori

  36. Tamara
    feb 26, 2017 @ 16:24:09

    Ja sam se takmičila i bilo mi je preteško, iako idem i na privatne časove i FCE sam nivo. U Somboru niko nije prošao.

    Odgovori

  37. Danijela Cvetkovic
    feb 26, 2017 @ 16:50:02

    Posteno,ponovite takmicenje zbog ucenika .

    Odgovori

  38. Maki
    feb 26, 2017 @ 17:18:37

    Jedino korektno je da se test ponovi jer ni spuštanje praga nije realna slika o znanju koje je potrebno za ovaj nivo takmičenja!

    Odgovori

    • Alexandra
      feb 26, 2017 @ 19:08:39

      Zašto bi neko ko je prošao prvi put radio test ponovo? Šta ako sada ne prodje dalje? Da li to znači da ne zna?

      Odgovori

      • Maki
        feb 26, 2017 @ 21:02:15

        Deca koja su prošla ne treba da rade test,oni su već prošli,a ostali djaci treba da dobiju još jednu priliku da pokažu svoje znanje na odgovarajućem testu.

  39. One regular student
    feb 26, 2017 @ 18:15:35

    Kada cemo 100 posto znati da li se takmicenje ponistava? Kako da budemo sigurni?

    Odgovori

  40. Jelena
    feb 26, 2017 @ 18:28:14

    Smatram da ponevljanje takmicenja i nije tako dobra ideja ; da su deca i neki nastavnici dovoljno demoralisani da, ni ovaj put, nece poloziti.Imam dete koje planira da upise Karlovacku gimnaziju,te je krenuo na pripreme svake subote (u Karlovce).Vec je propusto 2 subote priprema (jednu zbog bolesti,a drugu zbog ovog takmicenja),pa mislim da ce 3 subote biti previse za gubljenje,izgubice korak…

    Odgovori

  41. Anas
    feb 26, 2017 @ 19:03:25

    Ja ne mislim da je to baš dobro rešenje. Pre sam za direktan prolaz svih učenika sa bar 50% bodova. Opet nas sve izlažu nervozi i nikome nije ni do čega.

    Odgovori

  42. Marta
    feb 26, 2017 @ 19:04:33

    Sramota! Treba vas sve smeniti u DZSJ!

    Odgovori

  43. Alexandra
    feb 26, 2017 @ 19:07:09

    Slažem se. Šta će biti sa onima koji su sada prošli, a na ponovnom testu ne prodju dalje. Zbog treme, frustracije, zato što im neki zadatak nije „legao“… Šta će biti sa njima? Kome oni da se žale? Svašta!

    Odgovori

  44. Jedna mama
    feb 26, 2017 @ 19:08:22

    Ovo što se ponavlja iz godine u godinu, ide na dušu nestručnim ljudima iz Društva; demoralisani su nastavnici, roditelji i deca. Zašto nema takmičenja počev od 5. razreda osnovne škole? Zašto nema takmičenja u svim razredima srednje škole? Oslušnite malo praksu, šta deca uče i znaju, koliko u kom uzrastu mogu, šta se smatra jezičkim kompetencijama. Dokle ovako? Ispada da im niko ne može ništa. Naša deca izvanredno vladaju engleskim jezikom, ispadoše neznalice. SRAMOTA!!!

    Odgovori

  45. Jedna mama
    feb 26, 2017 @ 19:09:22

    P.S. Vama Aleksandra i svim nastavnicima entuzijastima, i deci koja se trude i vole jezike, SVAKA ČAST! Nemojte se predati!

    Odgovori

  46. MAJKA DRAGANA123%
    feb 26, 2017 @ 20:07:03

    Deco,nemojte da brinete!Ne dozvolite da se uplasite i postavite sebi pitanje da li cete moci da uradite dobro.Posto je ovaj test bio pretezak sve ostalo ce vam biti lako.Nazalost tudje nepravde svake godine u ovo vreme docepaju vas.Pobedicete kao i ranijih godina i bice vam pobeda jos sladja.NEKA SE STIDE SVI ONI KOJI SVOJ POSAO NE RADE PROFESIONALNO I KOJI VAM NE DAJU DOBAR PRIMER ZA BUDUCNOST.Ali zahvaljujuci svima onima drugima koji veruju u pravdu,u red i znanje pobeda ce biti na vasoj strani
    Srecno vam svima jer je sutra novi dan i mora da donese lepi vesti za svu nasu vrednu i pametnu decu!!

    Odgovori

  47. Marta
    feb 26, 2017 @ 20:07:08

    U našoj opštini od 61 učenika niko nije prošao. U testu ima 7 pravopisnih grešaka! Ni profesori ne mogu rešiti test 100%. Ni profesori nisu prošli dalje. Kako to objašnjavate? Kako to objasniti učenicima koji imaju 14 ili 15 godina? Test nema veze sa gradivom u osnovnoj školi.

    Odgovori

  48. Roditelj 1313
    feb 26, 2017 @ 20:14:36

    Ministre promeni ekipu!
    Dovedite ljude koji vole svoj posao i posveceni su mu s ljubavlju.

    Odgovori

  49. Biljana
    feb 27, 2017 @ 08:44:15

    Nijedno dete iz 6 centralnih beogradskih opština nije prošlo. Čudno.

    Odgovori

  50. Marta
    feb 27, 2017 @ 09:29:52

    Da li možemo dobiti podatak o tome koliko učenika je učestvovalo u Srbiji na opštinskom takmičenju i koliko njih se plasiralo dalje /po opštinama/?

    Odgovori

    • Nislija
      feb 27, 2017 @ 10:12:38

      Ono sto ja znam je da u Kraguejvcu,Novom Beogradu,Subotici nije bilo nijednog deteta koje se plasiralo dalje, takmicenje se ponavlja 11.03 i ukupno je proslo 10oro djaka u Srbiji.

      Odgovori

  51. Anaa
    feb 27, 2017 @ 10:00:13

    Đaci, iz principa ne bi trebali da izađu na ponovno takmičenje,pa će Komisija biti pažljivija naredni put ! !

    Odgovori

  52. cica
    feb 27, 2017 @ 10:06:36

    Možete pogledati komentare na fejsbuk strani Udruženje profesora stranih jezika. Najveći broj opština nema učenika koji su se plasirali dalje, uključujuću Novi Sad, Sombor, Novi Beograd itd. U Nišu od 103 prošlo samo 5 učenika

    Odgovori

  53. teacherv021
    feb 27, 2017 @ 11:19:32

    Ma kakvo ponavljanje takmičenja? Opet da nas sve maltretiraju. Najpoštenije bi bilo da prođu svi direktno, kao prošle godine na biologiji, ili neka spuste prag barem. Svi smo demoralisani. Nastavnici ne treba da pristanu na ponovno testiranje, pregledanje i nerviranje. I ta deca imaju i druge obaveze i druga takmičenja.

    Odgovori

    • Zoran
      feb 27, 2017 @ 14:36:25

      BRAVO, potpuno se slazem sa Vama. Ovo je cist bezobrazluk. Da li ce neko nekada u voj zemlji da odgovra za ovakve propuste.

      Odgovori

  54. Tatjana
    feb 27, 2017 @ 11:23:29

    Volim svoj posao nastavnika engleskog jezika i ulazem sebe maksimalno u rad sa ucenicima.Ucenike koji su talentovani za jezik polako pripremam za takmicenje jos od niyih razreda,tako da ucenici i ja imamo veliku motivaciju kako se blizimo osmom razredu i takmicenju.Posebne pripreme smo imali nedeljno od pocetka oktobra prosle godine i ulozeno je dosta rada i truda,da bi se sad nasao neko koje navodno kompetentan za sastavljanje testova da poremeti sve to.Smatram da ako drustvo nije sposobno da sastavi testove prilagodjene ucenicima osnovne skole, onda ne treba ni da postoji jer su ovakva vrsta takmicenja besmislena i nije fer ni prema djacima ni njihovim nastavnicima.

    Odgovori

    • Kristina
      mar 03, 2017 @ 16:15:12

      Pisala sam na ovim blogovima mnogo puta sa strepnjom da sam dosadila svima. Stvar je u nedostatku sistema , razmislite ko vas je kontaktirao iz skolske uprave ili Ministarstva prosvete da vam pomogne u vasem radu na pripremama takmicara. Drustvo za strane jezike nije sigurno. Zavod za unapredjenje nastave isto tako nema aktivnosti po tom pitanju.
      Sta vama ostaje nego da ulozite svoje napore, entuzijazam i kreativnost, tako da ovo sve spada pod inicijative pojedinaca. A to ne sme da bude tako, jer je u pitanju rad sa talentima.
      Morali bi aktivi da budu slozni, da saradjuju, da imaju sastanke po tom pitanju redovno i da se ciljno radi na tome da talentovana deca dobiju odgovarajucu podrsku tokom osnovne i srednje skole. TOGA NEMA. I to je problem, tako da ovo Drustvo sa svojim brljotinama samo jasnije ukazuje da je koncept takmicenja bez osnove, bez jasnog koncepta. Ali Ministarstvo prosvete nikako da shvati da je i to deo Strategije, vazan deo, jer se odnosi na onaj deo koji daje talente, najvaznije resurse za sve nas. Nije prioritet ocigledno….Suludo je ukljucivati ta drustva na nacin na koja ih Min prosvete ukljucuje. Cas pojedinim drustvima iz nekih drugih predmeta koja bi mogla da daju dobar primer, ako se nista drugo ne pokrene i promeni

      Odgovori

  55. Ucenica
    feb 27, 2017 @ 14:03:35

    Kada ce se znati hoce li takmicenje biti ponovljeno?

    Odgovori

  56. Milica
    feb 27, 2017 @ 14:10:25

    I sta je bilo na kraju? Da li se takmicenje ipak ponavlja ili se spusta prag ili svi idu direktno?? Niko nam nista ne govori. Svi smo jako razocarani. Iskreno, jako sam razocarana, prvenstveno u drustvo koje je nesposobno da napravi normalne testove. Mislim da je za pravljenje testa potrebno mnogo vise truda od jednostavnog copy/paste-a. Stvarno ne razumem. Gde ova drzava ide ovo je strasno. Pa za nekoliko godina niko nece ni hteti da se takmici zato sto svi znamo da su testovi iz godine u godinu sve tezi i, ako smem da kazem, gluplji. Neverovatno… I’m speechless…

    Odgovori

    • Alexandra
      feb 27, 2017 @ 15:43:54

      Izgleda da će se ponovno takmičenje održati 11.3., ali to je još uvek nezvanična informacija.

      Odgovori

      • Mama,BGD
        feb 27, 2017 @ 19:47:41

        Kao roditelj ,smatram da je pravičnije spustiti prag prolaznosti ili promeniti ključ po kome su testovi kontrolisani.Osmaci su opterećeni pripremnim testovima za prijemni,neki su te subote propustili i treninge i privatne časove,pripreme za ostala takmičenja.O kvalitetu testa već je iznešen sud,SRAMNO!!!

  57. roditelj
    feb 27, 2017 @ 18:32:47

    Draga Aleksandra, prošao je prvi radni dan od debakla zvanog ‘takmičenje iz engleskog jezika’, a koliko vidim, nije objavljena nikakva vest o ovom događaju. Ja sam sebi dala slobodu da pošaljem obaveštenje na B92.net, tako da se nadam da će se domaća javnost bar malo zapitati, uprkos tome što je preokupirana predizbornim kampanjama i postoskarovskim skandalima.

    Odgovori

    • Viktorija768
      feb 27, 2017 @ 19:54:47

      Pozdravljam vasu ideju i akciju i podrzavam vas u svemu.Nemojte da stanete,samo nastavite dalje.Okupljeni smo svi oko iste ideje i imamo isti cilj.

      Odgovori

  58. Branka
    feb 27, 2017 @ 19:50:19

    Mislim da ne bi trebalo dozvoliti ponavljanje takmicenja.
    Zasto bi opet ispastali djaci i nastavnici?
    Treba ponovo pripremiti decu za taj stres, treba ponovo provesti subotu u nekoj skoli, treba ponovo pregledati testove, treba ponovo sa zebnjom cekati rezultate, treba ponovo raditi besplatno. Necu vise!
    Zasto da moja deca ne provedu subotu sa svojom majkom? Ako sam poklonila jednu subotu, zar moram dve?
    Treba pustiti svu decu na Okruzno takmicenje, ali da troskove odrzavanja tog takmicenja snosi Drustvo za strane jezike i knjizevnosti.

    Odgovori

    • Gorana
      feb 27, 2017 @ 20:36:07

      Eh sad čitam ove komentare i mogu reći da sam potpuno zadovoljna sa svojih 27, budući da se nisam preterano spremala.
      Test jeste bio jako težak ali ono sto je mene najviše zbunilo su bile greške u pisanju, pogotovo jedna u drugom zadatku jer dugo nisam skapirala da je greška pa sam puno vremena istrošila na tom mestu, pa bi bilo lepo da se spusti prag.

      Odgovori

  59. roditelj
    feb 27, 2017 @ 21:37:29

    Jos da vas sve razveselim pre nego što odem na spavanje – rođeni Amerikanac, inače i dugogodišnji nastavnik engleskog jezika, po ‘ključu’ nema dovoljno bodova za prolaz za okružno! I rest my case…

    Odgovori

  60. Roditelj
    feb 28, 2017 @ 11:22:06

    Ponoviti takmičenje sa prilagođenim testom.

    Odgovori

  61. Ucenica
    feb 28, 2017 @ 13:11:49

    ELTA kaze da je novoizabrana predsednica preduzela potrebne korake za ucenike koji se nisu plasirali(ja imala 28 poena). Tako da cemo verovatno mi koji nismo prosli ponavaljati a ovi koji su prosli prvog puta ici direktno na okruzno. Tako bar pisu Novosti na sajtu.

    Odgovori

  62. Marta
    feb 28, 2017 @ 14:12:34

    Profesori nisu prošli dalje po ključu. Sada se ja pitam ko i kako je uopšte prošao? I to treba proveriti. U nekim školama je odlična saradnja učenika i nastavnika koji su u komisiji. Učenici šalju šifre preko mobilnog nastavnicima koji pregledaju testove. Molim organizatore da ni učenicima ne kažu šifre, već da dežurni nastavnici zapišu kada učenik preda. Ovo se već davno moralo rešiti. A da ni testovi nisu dovoljno zaštićeni to je sigurno. Neki roditelji i nastavnici znaju testove pre takmičenja.

    Odgovori

  63. teacherv021
    feb 28, 2017 @ 15:43:51

    Aleksandra, nekoliko puta ste napisali da će se takmičenje ponoviti 11.03.Na sajtu Društva ne postoji nikakvo obaveštenje, a ni škole domaćini nisu obaveštene. Da li je moguće da ćemo o po novnom takmičenju saznati preko medija? Smatram da to nije u redu. To je nedopustivo!

    Odgovori

    • Milica
      feb 28, 2017 @ 15:51:31

      Slazem se sa Vama. Kako je moguce da ovde nekoliko puta napisete da se ponavlja i da je to odlucilo DSJKS, a na njihovom zvanicnom sajtu nema nikakvih informacija?

      Odgovori

    • Alexandra
      feb 28, 2017 @ 16:23:45

      Ja sam navela taj nezvanični podatak da bi se svi učesnici pripremili na najgori, po meni, scenario. Naravno, u Društvu još nema zvaničnih informacija, i verujem da ćemo ih čuti u pet do 12 ili iz medija. Iskreno se nadam da će glas razuma prevladati i da će se svi takmičari pustiti na okružno. Moje sopstveno dete je radilo taj nesrećni test, i saosećam i sa takmičarima, i sa roditeljima i sa kolegama. Bolje je da znamo da postoji mogućnost da deca ponovo rade test 11.3., nego da to saznamo dan pre održavanja.

      Odgovori

  64. Marta
    feb 28, 2017 @ 20:06:05

    Molim vas dajte komentar na ovaj bezobrazluk. Ja nemam.

    ,,Dušica Blažić, koordinator društva, kaže da đaci sve lošije rade ove testove iz godine u godinu.Testovi su u skladu sa nastavnim gradivom i mislim da nije test problem. Iz godine u godinu deca loše rade ove zadatke. Deca nam odlično govore engleski, ali gramatika je možda malo problem pa se treba uvesti više gramatičkih vežbi i neki dodatni testovi – ističe ona.

    Odgovori

  65. Alexandra
    feb 28, 2017 @ 20:14:01

    Ne poznajem dotičnu, a ona, očigledno, ne poznaje ovu fantastičnu decu, a ni nastavno gradivo osnovne škole.

    Odgovori

  66. Marta
    feb 28, 2017 @ 20:29:38

    Odgovori

  67. Alexandra
    feb 28, 2017 @ 20:53:13

    Odgovori

  68. Kristina
    feb 28, 2017 @ 22:06:41

    Odgovori

  69. Ucenica
    mar 01, 2017 @ 13:01:54

    Odgovori

  70. Milica
    mar 01, 2017 @ 13:24:08

    Potvrrdjeno je iz Ministarstva prosvete da se takmicenje nece ponavljati i da ce najverovatnije samo biti spusten prag prolaznosti ili ce svi proci kao sto je bio slucaj sa biologijom prosle godine.

    Odgovori

  71. Ucenica
    mar 01, 2017 @ 13:26:23

    Ja procitah na „Danas“ da kazu da mogucnost prolaska svih takmicara nije realna. Valjda zbog velikog broja ucesnika. Kazu i da ce sednica biti u petak. Pominjali su i izmenu kljuca ali ja se nadam da ce prag i pored toga biti smanjen, ako vec ne mozemo svi da prodjemo.

    Odgovori

  72. Milica
    mar 01, 2017 @ 13:58:14

    http://www.mpn.gov.rs/preporuka-spustiti-prag-prolaznosti/
    Evo linka clanka koji je stavilo Ministarstvo prosvete

    Odgovori

  73. Ucenica
    mar 01, 2017 @ 14:01:44

    Nadam se da ce prihvatiti njihov predlog

    Odgovori

  74. Anas
    mar 01, 2017 @ 14:24:37

    Nije dobro što će se najverovatnije spustiti prag jer ovaj test koji smo radili uopšte ne pokazuje ničije znanje, mnogi od nas nisu mogli da pokažu šta znaju na ovom testu, jednostavno on nije merilo. Šteta je što se takmičenje ne ponavlja.

    Odgovori

  75. Ucenica
    mar 01, 2017 @ 14:32:11

    Slazem se ali ipak mislim da ni ponavljanje ne bi bilo bolje resenje. Steta je vec ucinjena a tako bi izlagali i nas i nastavnike dodatnom stresu.

    Odgovori

  76. Nislija
    mar 01, 2017 @ 22:18:04

    Alexandra sta vi ocekujete da se dogodi na kraju? Trebalo bi obavesiti nastavnike i ostale ljude

    Odgovori

    • Kristina
      mar 02, 2017 @ 08:46:31

      to je valjda obaveza skolskih uprava, Ministarstva prosvete i Drustva za strane jezike kome je poveren ugovorom posao od strane Ministarstva. Na sajtu Drustva nije bilo nikakvih objasnjenja, zovite ih telefonom najbolje

      Odgovori

  77. Roditelj
    mar 02, 2017 @ 07:03:40

    Sramota. Test nije omogućio učenicima da iskažu svoje znanje, treba ga ponoviti ili dogovoriti da svi prođu dalje. Sve ostalo nije u redu prema deci koja su vredno učila a na kraju odlaze razočarani.

    Odgovori

  78. MK
    mar 02, 2017 @ 12:38:18

    Takmicenje nece biti ponovljeno zbog toga sto je ministarstvo odbilo odluku.

    Odgovori

  79. Ucenica
    mar 02, 2017 @ 12:55:41

    Zna li neko kada ce biti odluceno da li ce se i koliko ce se prag spustiti?

    Odgovori

    • jedna mama
      mar 02, 2017 @ 13:59:02

      U petak će biti održana sednica Društva za strane jezike i knjževnost,pa ćemo možda i saznati šta su odlučili

      Odgovori

  80. Dragan
    mar 03, 2017 @ 03:27:07

    Godinama pratim takmicenja ucenika osnovnih i srednjih skola jer se moje dve cerke redovno takmice, i mogu bez preterivanja da kayem da su takmicenja ucenika osnovnih i srednjih skola vec godinama sramota za ovu zemlju. Raznorazna drustava, organizatori takmicenja omalovazavaju i ponizavaju pre svega ucenike, a zatim i njihove roditelje i nastavnike i profesore i koriste takmicenja za promociju svojih polupismenih i nesposobnih clanova i sastavljaca testova, koji na taj nacin dobijaju potpuno nezasluzeni znacaj. Ubedljivo najgora situacija je na takmicenjima iz Egleskog jezika, pocev od toga da se takmicenje organizuje samo za zavrsne razrede skole, preko skandaloznih testova, do organizacije takmicenja na svim nivoima. Iz godine u godinu sastavljaci testova se izivljavaju nad jadnom decom, nestrucnim, neprilagodjenim, idiotskim testovima. I nikom nista, prasina se digne samo nekoliko dana posle takmicenja. Ministarstvo uporno ne reaguje na upozorenja nastavnika i profesora, sve se zavrsi bez posledica po bilo koga, sem po ucenike, pa sledece godine opet iznova.
    Isto vazi i za organizaciju takmicenja, posebno na republickom nivou, koja je skandalozna. Na republickom nivou na usmeni deo testa ide svega dvadeset do trideset prvoplasiranih takmicara sa pismenog dela testa (manje od 10% ukupnog broja takmicara), a ostali bez obzira na ostvareni rezultat ne dobijaju tu sansu, jer bogati komisija ne moze previse da se umara. Tako se desava da takmicari i sa 90% uspesnosti, pa i vise, na pismenom delu testa nemaju sansu da zavrse takmicenje, niti da osvoje neku od nagrada. Posle pismenog dela takmicenja komisija ne uvazava bilo kakve zalbe ucenika i njihovih nastavnika, cak ni potpuno opravdane. To naravno vazi za djake iz unutrasnjosti, dok se, na ocigled svih, iz godine u godinu na listu za usmeni deo testa obavezno naknadno ubacuje po nekoliko ucenika iz Beograda, pod pritiskom njihovih nastavnika. Posebna prica su nagrade na republickom nivou takmicenja. Po pravilu jedno od prva tri mesta dobije svega desetak ucenika (manje od 5% od ukupnog broja takmicenj), dok ucenici sa preko 90%, uspesnosti ne dobijaju cak ni pohvalu. Prosle godine od 359 ucenika koji su ucestvovali na republickom takmicenju svega 14 je dobilo jedno od 3 mesta (3.79% od ukupnog broja takmicara). Ucenici koji su imali po 59 poena od 65 mogucih (90.77% uspesnosti), njih 12, i 60 poena od 65 mogucih (92.31% uspesnosti), njih 10, nisu dobili ama bas nista. Da podsetim da na primer, na svim nivoima takmicenja iz matematike, prema pravilniku, nagrade (jedno od tri mesta i pohvalnice) dobija oko 50% ucesnika takmicenja. Skandalozno da ne moze skandaloznije. Da li se iko zapitao kako se ta deca osecaju, kada znaju da su ostvarila izvanredan uspeh. Izvanredan cak i za kriterijume Kembridza, Oksforda, Sorbone, Jejla, MIT-a ili bilo kog drugog prestiznog univerziteta u svetu, ali ne i za Drustvo za strane jezike i knjizevnost Srbije. Time se svesno ponizavaju ucenici i stvara se slika da nasa deca ne znaju strane jezike. A znaju i to, siguran sam bolje od najveceg dela clanova Drustva za strane jezike i knjizevnost Srbije.
    Postovani nastavnici i profesori osnovnih i srednjih skola krajnje je vreme da se digne glas i da se iz takmicenja nase dece za sva vremena izbace nesposobna drustva i njihovi clanovi. Ukoliko Ministarstvo ni ovog puta ne ucini nista moje je misljenje da sledece godine ucenici treba da bojkotuju sva takmicenja u organizaciji Ministarstva i raznoraznih drustava. Organizujte se sami, ima Vas dovoljno i dovoljno ste sposobni i strucni da im organizujete alternativna, ali korekta i postena takmicenje na kojima ce zaista pokazati svoje znanje i svoj trud i na kojima ce posteno biti nagradjeni prema ostvarenim rezultatima.
    Srdavcan pozdrav svim ucenicima, njihovim roditeljima i nastavnicima i profesorima.

    Odgovori

    • Kristina
      mar 03, 2017 @ 10:09:34

      Sve je bas tako, a pre svega se postavlja pitanje svrhe tih takmicenja, Ministarstvo ne zanima ni statistika a kamoli sve ovo o cemu pisete, Zavod za unapredjenje obrazovanja se ne bavi unapredjenjem obrazovanja za talentovanu decu, mediji retko posvecuju stranice ovoj temi, osim da kratkim vestima jave da se neka nasa deca uprkos svemu uspela da na svetskim takmicenjima osvoje nagradu a svima koji su odgovorni i mogli bi nesto da ucine su puna usta kritike omladine koja nije vise zainteresovana da uci nego vreme provodi ispred TV i kompjutera. Ovaj nakaradni sistem takmicenja se vuce kao zaostavstina iz proslog veka i nije tema nikakvih skupova koje se organizuju, Najmanje sto Ministarstvo treba da uradi je da sakupi sva drustva u jednoj prostoriji i da se razmotri sta se moze menjati nabolje. Mada ce i to biti vrlo neuspesno jer je retko kome od njih cilj da pomognu nove generacije. Mislim da su ovo pitanja za najvisi nivo rasprave, od SANU, Nacionalnog prosvetnog saveta itd. A nastavnici i profesori godinama govore svoje, ali nemaju medijski prostor osim ponekog ovakvog bloga koji koliko god da je dobar, sluzi samo nama suznjima, deci, roditeljima i profesorima

      Odgovori

    • Mama iz NS
      mar 04, 2017 @ 09:50:57

      Svaka Vam čast, Dragane, sve je istina što ste naveli! Identična priča je i kod mene u kući, možda bi trebalo pokrenuti neku peticiju nas roditelja i dece, više pokrenuti medije, ovo je prešlo svaku meru!

      Odgovori

  81. Tijana
    mar 03, 2017 @ 13:23:45

    Apsolutno se slazem sa Draganom i Kristinom. Ja prosto ne mogu da verujem da se sve ponavlja iz godine u godinu i, umesto nabolje, sve ide nagore i nizbrdo. I samo zelim da pitam zasto ne znamo ime i prezime sastavljaca? Stalno bude potpisan, a sada? Nista. Prpa! I sam sastavljac zna da je test katastrofalan. I da je ukraden. Ljudi, test je sastavljen ilegalnim putem(krsenje autorskih prava)! Zasto niko ne reaguje? Zasto sastavljac ne bude kaznjen, a zatim i smenjen? E pa to je zato sto je medijima zanimljiva vest to da je Zvezda granda kupila vilu na Dedinju, a to sto nam je prosveta takva kakva jeste, znate, to nije bitno! Zato sto je bitnije da se na TV-u dva meseca vrti vest kako je Tamara Djuric ugradila silikone u grudi i kako je Rada Manojlovic u vezi sa tamo nekim Harijem(ili kako vec). Poenta moje price je da, bez obzira koliko se mi zalili bilo kome, i dalje im to nece biti bitno. Zasto na naslovnoj strani nekih novina ne stoji: „Test iz engleskog jezika skandalozan, djaci razocarani! Sastavljac testova taj i taj je nelegalnim putem sastavio testove. Nakon ovog incidenta, odgovornost za sastavljanje testova vise nece snositi DSJKS, a sam sastavljac ce biti smenjen“. I kraj price. Stvarno ne razumem zasto su mediji ovoliko zatupeli. Kada bismo mogli mi nesto da promenimo, mogu da se kladim da ne bi bilo nijednog glasa protiv da se sastavljac smeni. Ali ko nas pita… mi smo u ocima medija samo nezadovoljna gomila ili sta ja znam. Ako nas uopste vide ti isti mediji.

    Odgovori

    • Alexandra
      mar 03, 2017 @ 13:29:07

      Ne zaboravimo da je test morao da bude odobren. U redu, koleginica je sastavila test, ali oni koji su gš odobravali, morali su da imaju uvid u originalnost i primerenost testa.

      Odgovori

      • Tijana
        mar 03, 2017 @ 13:31:20

        Svakako. Slazam se sa Vama apsolutno. Svi koji su odgovorni za ovakav test treba da budu kaznjeni. To je moje misljenje. Mozda se neko nece sloziti, ali sta da radim…

    • Tijana
      mar 03, 2017 @ 13:29:57

      Ali, ja sam samo jedna 14-godisnja ucenica, i vecina misli „Ma sta ti znas nista se i ne pitas“. Samo kazem da sam jako razocarana i da mi je zao kuda ova drzava ide.

      Odgovori

    • Mama iz NS
      mar 04, 2017 @ 09:52:26

      BRAVO!!!

      Odgovori

  82. Roditelj
    mar 03, 2017 @ 14:50:30

    Deco ako zelite normalno skolovanje napustite drzavu. U suprotnom cete potonuti zajedno sa njom. Bezati sto dalje i bez osvrtanja.

    Odgovori

    • Kristina
      mar 03, 2017 @ 15:23:19

      Ne bih se slozila, samo deca mogu da budu hrabrija od roditelja i nastavnika pa da konacno kazu sta im smeta u obrazovnom sistemu. Za sada pokazuju vec u srednjoj skoli tendenciju da beze-prvo sa casova a zatim posle fakulteta beze iz zemlje. Mislim da ne treba da ih ohrabrujemo na tu stranu, ako nista drugo onda zbog naseg licnog sebicnog interesa, uskoro necemo uopste imati strucnjake svih profesija i nikoga da nam uplacuje u penzioni fond. U svakom slucaju ova takmicenja najvise ponizavaju decu jer ih tretiraju na pogresan nacin, kao da im se neko sveti sto su talentovani i zainteresovani da rade vise.

      Odgovori

  83. Dragana
    mar 03, 2017 @ 15:11:16

    I tako prođe sedam dana… nikom ništa. Niti javno rezultata, niti odluke!
    A ko treba da donese odluku?
    Spominje sa da da je ista situacija bila i sa biologijom. E pa nije!!!
    Biolozi su situaciju rešili u roku od tri dana!!!

    Odgovori

    • Kristina
      mar 03, 2017 @ 15:51:14

      Tu postoji pravni vakum, Ministarstvo prosvete je odgovorno za takmicenja, ono daje ugovorom Drustvu da organizuje takmicenje pod odredjenim uslovima (navedeno u Strucnom uputstvu Min prosvete).

      Po Zakonu o javnim nabavkama ako narucilac usluga nije zadovoljan uslugom ne isplacuje te ponistava ugovor sa onim koji pruza uslugu, u ovom slucaju Drustvo. Ovde prakticno Ministarstvo prosvete ne bi trebalo da bude zadovoljno pruzenom uslugom i onda bi se takmicenje moralo nastaviti ali da ga neko drugi organizuje.

      Ad-hoc resenje bi bilo da aktivi nastavnika engleskog zajedno osmisle dalje nivoe i da se recimo napravi lista sa 50 pitanja od kojih bi kompjuterski tajnim putem pred sam test bila izabrana 5-10 pitanja dovoljna da se ostvari bodovanje.

      To se verovatno nece desiti, jer Ministarstvo prosvete vrlo retko se bavi takmicenjima, to im je daleko manje vazna aktivnost od recimo uvodjenja kecelji. I to tako traje vec decenijama.

      Odgovori

      • Dragans
        mar 03, 2017 @ 16:08:22

        Biološko društvo imalo hitne sastanke, smenilo odgovorne i nastavali takmičenje.
        Okružno i republičko takmičenje bilo na nivou.
        Malo više energije bi trebali profesori engleskog da ulože. Nije Društvo tudja institucija – nego vaša!

  84. Kristina
    mar 03, 2017 @ 16:20:26

    „Nije Društvo tudja institucija – nego vaša!“ pravno gledano Drustvo za strane jezike je registrovano kao i mnoga druga drustva i nije uslov da nastavnici osnovnih i srednjih skola budu clanovi.

    To je osnovni problem koji su novi zakoni (Zakon o javnim nabavkama , Zakon o udruzenjima, Zakon o osnovama obrazovanja itd) promenili u nekadasnjem koncep tu takmicenja…ranije su nastavnici direktno radili na organizaciji takmicenja, pre 30 godina…sada to rade Drustva koja ne moraju uopste da konsultuju praksu tj nastavnike osnovnih i srednjih skola. Mozda je u Biloskom drustvu veci broj clanova iz prakse pa je resenje bilo jednostavnije

    Odgovori

    • Dragans
      mar 03, 2017 @ 16:55:23

      Upravo o tome i govorim. Više energije i rada. Zašto profesori engleskog ne bi bili članovi Društva?
      Da jesu, ovo se ne bi dogadjalo!

      Odgovori

      • Kristina
        mar 04, 2017 @ 09:41:00

        „Zašto profesori engleskog ne bi bili članovi Društva?
        Da jesu, ovo se ne bi dogadjalo!“

        To moze biti jedno resenje ali i ne mora.

        Mogu nastavnici engleskog sirom Srbije da naprave svoje udruzenje i da se za 2016/2017 prijave kod Ministarstva da oni organizuju takmicenje iz engleskog, jer losije od ovog ne moze biti. Imaju za to prava, nijedna nevladina organizacija nema prava na dozivotan ugovor sa MInistarstvo prosvete, to bi bilo suprotno mnogim vazecim zakonima.

  85. Ucenica
    mar 03, 2017 @ 17:07:05

    Zar nije sednica drustva trebala da bude danas?

    Odgovori

    • Tijana
      mar 03, 2017 @ 17:23:28

      Da, stvarno. Zna li se sta je odluceno na sednici ako je uopste i odrzana?

      Odgovori

      • Ucenica
        mar 03, 2017 @ 17:51:04

        Moraju u skorije vreme dati zvanicnu informaciju. Okruzno je 25. marta. A ako ostane ovako nece imati ni pet takmicara na republickom nivou.

  86. Ucenica
    mar 03, 2017 @ 18:05:23

    Objavili su saopstenje na sajtu. Ako bi neko mogao da mi objasni sta ovo tacno znaci

    Odgovori

  87. Dragana
    mar 03, 2017 @ 18:16:24

    Znači da svi prolazite, jer će vas vaši nastavnici prijaviti za okružno takmičenje.

    Odgovori

    • Kristina
      mar 04, 2017 @ 09:42:12

      Ovo treba da se dogovori na svim opstinama, jer je to jedino korektno resenje bez obzira sto ce biti najmasovnije takmicenje ikada. Tako nijedno dete nece biti osteceno

      Odgovori

  88. Ucenica
    mar 03, 2017 @ 18:22:45

    Hvala Vam na objasnjenju. Predpostavila sam zato sto nigde nije napisano ogranicenje.

    Odgovori

  89. Tijana
    mar 03, 2017 @ 18:41:53

    Odgovori

  90. Dragan
    mar 03, 2017 @ 22:24:20

    Moram ponovo da se javim, revoltiran nereagovanjem Ministarstva prosvete i sramnim saopstenjem Upravnog odbora Drustva (http://www.dsjksrbija.rs/?p=746).
    Kad god nesto podje naopako kriva je prosveta. A nije problem u prosveti, u nastavnicima i profesorima, bez obzira sto su bedno placeni, manje od cistaca u javnim preduzecima, sto rade u teskim uslovima, sto su skole u katastrofalnom stanju, cesto i opasne po zivot onih koji borave u njima, sto nastavnih sredstava, kabineta i laboratorija nema vec par decenija. A kada se nastavnici i profesori pobune i kada pocnu da strajkuju nailaze na opstu osudu, komentar gotovo svih je „sta vise hoce ti prosvetni radnici“. A hoce samo da vrate prosveti, da omoguce
    Odgovorno tvrdim da nije problem u prosveti, u nastavnicima i profesorima jer radim na fakultetu u nastavi vec 30 godina i znam sta i koliko mogu nasa deca. Uostalom svake godine nasa deca dobijaju silne nagrade na belosvetskim takmicenjima (balkanijade, evropska i svetska prvenstva, olimpijade). I to u medijima, po pravilu, prodje potpuno nezapazeno, jer naravno u medijima nema mesta za takve vesti, od, sto rece Tijana, „zvezda“ Granda, ucesnika rialitija, starleta, kriminalaca. Na zalost prodje nezapazeno i od strane Ministarstva, strucnih i naucnih Institucija i raznoraznih Drustava. Niko se tada ne seti da pohvali tu decu, nastavnike i profesore koji ih uce, skole koje pohadjaju.
    Osnovni problem je sto ministra prosvete i zaposljene u Ministarstvu nije briga za nasu decu i za prosvetu. Oni su na tim mestima zbog sebe, a ne zbog nase dece i prosvete. Iz godine u godinu se desava gomila budalastina u reziji Ministarstva i ministra (katastrofalni udzbenici, skandali na zavrsnim ispitima i takmicenjima, kradje testova i ko zna sta sve jos) i nikom nista. Svaki novi ministar izmislja sve idiotskije reforme i unistava prosvetu i opet nikom nista.
    Poslove koji su od izuzetnog znacaja (stampanje udzbenika, organizacija takmicenja), Ministarstvo po sistemu „samo dalje od mene“, po Zakona o javnim nabavkama poverava onima koji su spremni da naplate najmanje. To je jedini kriterijum, nema nikakvih drugih kriterijuma. Niko nista ne pita struku, ne pita nastavnike i profesore, a kamo li ucenike. Zato se svake godine desava haos sa udzbenicima, desava se da ima po ko zna koliko firmi koje objavljuju udzbenika. A udzbenici sve gori od goreg, da se cudis kakve sve gluposti pisu u njima. Koliko sam samo puta bio u nezavidnoj situaciji jer svojim cerkama, ne umem da objasnim gluposti koje pisu u udzbeniku. A univerzitetski sam profesor.
    Zavrsni ispit u osnovnoj skoli je posebna prica. Trauma za ceo zivot i za roditelje, a kamo li za decu. A pri tome yavrsni ispit nije doneo nikakvo poboljsanje, sto se tice upisa u srednje skole. I kao da to nije dovoljno, novi ministar najavljuje uvodjenje novog sistema po kome ce matura u srednjoj skoli ujedno da bude i prijemni ispit za fakultete. Nova psihicka tortura za decu, koja nece da donese nikakvo poboljsanje, ali to ionako nikoga nije briga.
    Da se vratim na takmicenja iako sam o njima vec pisao. Svake godine se desi po neki skandal i opet nikom nista. Pogledajte samo sramnu reakciju Ministarstva i Drustva za strane jezike i knjizevnost Srbije na ono sto se desilo na opstinskom takmicenju iz engleskog jezika ove godine. Procitajte sramno saopstenje Upravnog odbora Drustva (http://www.dsjksrbija.rs/?p=746). Za njih je skandal koji se desio „neprijatnost“, koja se desila zbog „propusta u izradi kako samog testa tako i resenja“, sa akcentom na „propust“, a sto je dovelo do „neprijatnosti“ za ucesnike takmicenja. Ni pomena o autorima testa, ni pomena o kaznama odgovornih, ni pomena o tome sta ce Drustvo preduzeti da se ovako nesto vise ne desi. I dalje Upravni odbor, bez ikakvog srama predlaze, da se takmicenje, ni manje ni vise, ponovi i da se deca izloze novim traumama. Njih uostalom nije ni briga za decu, da ih je briga ne bi tako radili i ne bi predlagali takve gluposti. A onda istinski sok, „linearno spustanje praga prolaznosti za okruzno takmicenje, kako je sugerisalo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnoloskog razvoja, dovelo bi ucesnike u neravnopravan polozaj“. Gluposti autora testa i Drustva na opstinskom takmicenju nisu dovele ucesnike u neravnopravan polozaj, u neravnopravan polozaj ce ih dovesti „linearno spustanje praga prolaznosti za okruzno takmicenje“. I za to nije krivo Drustvo, vec komisije koje su na razlicite nacine tumacile kljuc sa resenjima (???), sto je neminovno moralo dovesti do razlicitih kriterijuma pregledavanja i ocenjivanja (???). I na kraju vrhunac gluposti, skole na okruzno takmicenje treba da prijave ucesnike na osnovu predloga predmetnog nastavnika, zasnovanog na proceni spremnosti ucenika za dati nivo takmicenja. Gospodo iz Upravnog odbora, sta ste uopste hteli da kazete? Izgleda da Vama i dalje nista nije jasno, niti se trudite da bilo sta razumete, izgleda da je jedini cilj organizovanja takmicenja za Vas da namaknete neke pare. Gospodo iz Upravnog odbora nizi nivoi takmicenje se organizuje da bi se izvrsila procena spremnost ucenika za vise nivoe takmicenja. Da predmeti nastavnici mogu tek tako da izvrse „procenu spremnosti ucenika za dati nivo takmicenja“, zasto bi uopste trosili pare na takmicenja. Odmah bi izabrali ucenike koji treba da idu na republicko takmicenje, napravili bi im zurku da se lepo provedu i podelili im nagrade. Ko je ovde lud, a ko zbunjen?
    Posle svega postovani ucenici, roditelji, nastavnici i profesori moje misljenje je da ovo, ali i sva druga Drustva, trajno treba izbaciti iz svih aktivnosti vezanih za takmicenja i uopste za prosvetu, da organizaciju takmicenja treba da preuzmu sami nastavnici i profesori. Ove godine na okruzno takmicenje treba da idu svi ucenici, s tim da testove primerene gradivu pripreme sami nastavnici i profesori.
    A sto se tice stanja u prosveti, licno mislim da nastavnici i profesori, ali i ucenici, naravno uz podrsku roditelja, treba da stupe u generalni strajk, koji ce trajati koliko god je to potrebno, dok se ne sredi stanje u Ministarstvu i dok se ne dovodu ljudi kojima je stalo do nase dece, do prosvete i do ove zemlje. Bolje je da ucenici izgube u strajku godinu dana, nego da i dalje pristaju na neprekidne gluposti Ministarstva i da izgube ceo zivot ili da sutradan moraju da beze iz sopstvene zemlje.
    Srdacan pozdrav i sve najbolje svim ucenicima, roditeljima, nastavnicima i profesorima.

    Odgovori

  91. Anas
    mar 04, 2017 @ 13:59:59

    Svaka čast iskreno, u potpunosti se slažem sa svime što ste rekli. Ovo je postalo žalosno, da je bar samo ove godine i samo engleski, pa ni po’ muke, ovo se dešava iz godine u godinu sa većinom predmeta i takmičenja. Niko više nije lud ovo da trpi…

    Odgovori

  92. Kristina
    mar 05, 2017 @ 10:31:39

    http://www.blic.rs/vesti/drustvo/test-iz-engleskog-u-senci-skandala-kad-se-daci-se-utrkuju-znanjem-a-nadlezni/ntkxvw7

    „Osim toga, iz Ministastva je poručeno i da, prema Stručnom uputstvu o organizovanju takmičenja i smotri učenika, organizator podnosi Ministarstvu zahtev za sprovođenje takmičenja do 15. jula tekuće godine, za narednu školsku godinu.“

    Odgovori

  93. Jelena
    mar 24, 2017 @ 11:48:49

    Ubedljivo najtezi test! U vecini opstina niko nije prosao, i 25. marta se ponovo radi! Sigurna sam da ce nam ponovo dati tezak test jer su morali da puste 1 200 dece na gradsko. Po meni je bolje da su nam dali da ponovo radimo, ali su reki da nije bilo vremena. Idalje sam razocorana jer je ovo nesto za sta sam se spremala vrlo dugo, i sigurna sam da su i ostali na takmicenju.
    Potpuna sramota.

    Odgovori

  94. Vesna
    mar 25, 2017 @ 16:12:38

    Da li neko ima ključ sa današnjeg okružnog takmičenja?

    Odgovori

  95. Dušan
    mar 25, 2017 @ 17:38:11

    Da li ćete objaviti test i ključ sa današnjeg takmičenja? I da li znate sa koliko se prolazi na republičko? Pozdrav.

    Odgovori

  96. Milica
    mar 25, 2017 @ 21:07:13

    NINA KOLARIC JE POBEDILA UBEDLJIVO REKLA NAM JE PROFESORKA ENGLESKOG, IZ OS KRALJ PETAR II KARADJORDJEVIC VRACAR

    Odgovori

Postavi komentar